Празник П’ятидесятниці, як і празник Пасхи переходить із Старого Завіту до Нового, залишаючи автентичну назву, проте ці свята набирають цілком іншого християнського змісту і значення. Свято врожаю і дарів, свято води і життя стає святом невичерпної і вічно родючої Любові Живого Бога. Про це наголосив єпископ Чернівецький преосвященний Йосафат у перших словах недільної проповіді «Зеленої» Неділі.

«Ісус, стоячи в Храмі говорить про новий храм і воду, яка вгамовує спрагу. Ісус дає воду свого серця до останньої краплі. «Та один з вояків списом бік Йому проколов, і зараз витекла звідти кров та вода».(Ів. 19:34) Але це ще не все ! Син Людський і Син Божий обіцяє і висилає Духа Святого, щоб схиблену у Адамі і зранену гріхом природу людську направити. Поранена людська природа відновлюється Святим Духом у Святому Таїнстві Хрещення (інших св.Таїнствах) і скріплюється Святим Духом у Таїнстві Миропомазання. Відкупивши людину і просвітивши Духом Святим, Господь хоче, щоб і ми долучились до направи своєї, до духовної борні, до паломництва у вірі». Владика Йосафат наголосив на тому, що Господь не спасає нас без нашої волі, нашої згоди і нашої співпраці. В наступному єпископ перелічив біблійні символи Святого Духа: жива вода, помазання оливою, вогонь, який перемінює все, чого торкається; хмара, непроглядна або осяйна, покладення рук, через яке да­ється Святий Дух; голуб, який сходить на Христа та інші. Проте преосвященний Йосафат зупинився на символі Святого Духа – вітер. «Духа Святого не можна контролювати, як не можна контролювати вітер. Ми не керуємо Святим Духом, а Він нами і веде. «…свої руки простягнеш, і інший тебе підпереже, і поведе, куди не захочеш…» (Ів.21.18) Апостоли у Святому Дусі дістали переконливе утвердження. Святий Дух дав апостолам більше ніж дає віра – переконання, яке мали апостоли аж до смерті – запечатання у Бозі. І ми також просімо Духа Святого, щоб уберегтися нам від духа світу. Просімо ласки, щоб ми могли чути Духа Святого, котрий промовляє до нас через Святе Письмо і науку Церкви. Бо Дух Святий і сьогодні продовжує вчити Істини (Правди). Дух Святий – це Стосунок між Отцем і Сином. Дух Святий також будує і наш стосунок з Богом. Дух Святий не наголошує на Себе, а наголошує на Божу волю. Термін Утішитель параклетос (грец. Παράκλητος), який вжитий євангелистом Іваном, подає нам і інші прикмети Святого Духа – Той, який веде (супроводжує), заступається. Коли диявол остаточно поневолює людину і вона опиняється цілковито в путах стає паралізована, то тільки єдиний Святий Дух може супроводи людину (заступитися), утішити. Завдаток Святого Духа отримуємо в Хрещенні. Люди поділені на тих, хто приймає Святого Духа і тих, хто закритий на Дію Духа Святого. Просімо у Господа, щоб Він нас признав за своїх – тих, хто не зачинив у собі отримані Дари Святого Духа, а послужив ними у Церкві для ближніх. Служіння кожного з нас є виконанням волі Бога Отця, Сина і Духа Святого».

На завершення Божественної Літургії в катедральному соборі Успіння Пресвятої Богородиці, правлячий єпископ Чернівецький запросив всю паству прихилити перед Богом коліна і голови, і виголосив перед престолом коліноприклонні молитви до Пресвятої Трійці.

 

Прес-служба єпархії.